یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۱۳:۵۶

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
پیشرفت پروژه حفاری میدان مشترک آذر به حدود 40 درصد رسید
ایران دریلینگ: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری از پیشرفت حدود 40 درصدی عملیات حفاری در میدان مشترک آذر خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، علیرضا لایجی از پیشرفت حدود 40 درصدی عملیات حفاری در میدان مشترک آذر خبر داد و گفت: هم‌اکنون حفاری دو حلقه چاه توصیفی از مجموع هفت حلقه چاه در تعهد شرکت ملی حفاری ایران به اتمام رسیده است. لایجی تصریح کرد: براساس قرارداد منعقد شده میان شرکت ملی حفاری و شرکت سروک آذر ( زیرمجموعه شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت)، حفاری هفت حلقه چاه توسعه‌ای و توصیفی در میدان آذر به صورت کلید در دست (مهندسی، پشتیبانی، تامین‌ کالا و مواد، اجرای عملیات حفاری و ارائه خدمات فنی و مهندسی) به ملی حفاری واگذار شده است. وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در این میدان تا عمق 4800 متری حفاری انجام شده است که به منظور کسب اطلاعات زمین‌شناسی هم‌اکنون در حال مغزه‌گیری از چاه دوم هستیم.   


به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، اطلاعات کسب شده از لایه‌های مخرنی می‌تواند سبب افزایش سرعت حفاری و راندمان کاری شو. لایجی مجموع متراژ حفاری در میدان آذر با استفاده از ناوگان ملی حفاری  را بیش از 9 هزار متر عنوان کرد و از آغاز عملیات حفاری چاه سوم با استفاده از دستگاه 35 فتح خبر داد. وی یادآور شد: نخستین حلقه چاه اکتشافی این میدان نیز پیش از این با استفاده از دستگاه حفاری 48 فتح و به همت متخصصان شرکت ملی حفاری ایران انجام شده است. به گفته وی، لایه‌های نفتی میدان آذر یکی از پیچیده‌ترین لایه‌های نفتی در منطقه است که حفاری در آنها کاری دشوار به‌شمار می‌رود، ضمن اینکه حفاری در آن به محاسبات بسیار دقیق مهندسی نیز نیاز دارد. قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک آذر در غرب ایران، مهر ماه سال 1390 با کنسرسیوم داخلی شامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ایران (اویک) و صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی صنعت نفت امضا شد. در میدان مشترک آذر، افزون بر شرکت ملی حفاری ایران، شرکت گلوبال پتروتک کیش و نفت و گاز پرشیا فعال هستند.


  کد خبر : 438
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :